De ontdekking van de Angor Wat Tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Michelle Couwenberg - WaarBenJij.nu De ontdekking van de Angor Wat Tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Michelle Couwenberg - WaarBenJij.nu

De ontdekking van de Angor Wat Tempels

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 April 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo Hallo Iedereen,

Als eerste dank voor al jullie respons, het is erg leuk om te lezen dat iedereen met ons meeleeft.

Vandaag, (Wolf nogmaals van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag!
Dat we nog vele bierkes drinken mogen Mate!
We hebben vanmorgen Noor gesmst omdat jou nummer niet voor handen was! Alleen Michelle heeft haar telefoon bij der)vliegen we vanuit Siem Reap naar Luang Prabang Laos ten noorden van Cambodja.
Dit om wat tijd te winnen. De wegen zijn in Laos erg slecht en daardoor moeilijk te bereizen.
We denken ongeveer 1 week in Laos te blijven om vervolgens door te gaan naar Hanoi, Vietnam. Hier vandaan reizen we vanuit het noorden via de kust naar het zuiden.

Cambodja was als een warm bedje in een koude winternacht. De Mensen zijn erg vriendelijk en lachen veel.
Het land heeft prachtige landschappen en een rijke historie aan cultuur. De paar dagen strand hebben plaats gemaakt voor een 2 daags bezoek aan een van de wereldwonderen. De vele tempels van Angor Wat. Na het bezoek aan Phnom Pen was een paar dagen strand en relaxen in ons resort een verademing. In Kep aan de Zuidkust hadden we voor 2 dagen een super relaxte houten bungalow. FF wat anders dan de gem. guesthouses die vaak geen airco hebben, waar de W.C. niet altijd doorspoelt en waar soms de insecten je 's nachts (en dan vooral Michelle) wakker houden. (Joep jij weet als geen ander wat voor een geluid een Tokee maakt 's nachts!) Maar dit alles went zeer snel. In het Guesthouse waar we vannacht sliepen zijn erg veel reizigers vanuit de gehele wereld te samen gekomen. Om deze mensen met al hun verhalen onder het genot van een halve liter voor $ 0.50 cent op het dakterras te ontmoeten is geweldig!
De wierie is hier vrij voorhanden in elk guesthouse.

We kijken erg uit naar Laos, een land met nogal wat achterstand op de buurlanden Thailand en Vietnam.
We hebben hier al vele positieve verhalen overgehoord!
Met een overweldigende natuur en heel erg rustige mensen.

Tot op heden is het eten over het algemeen goed. (we zijn gelukkig nog niet ziek geweest) Je hebt hier al een maaltijd voor $ 1 USD p.p. Maar je merkt dat Cambodja en Vietnam economisch een groei aan het doormaken zijn, soms zijn de prijzen daardoor wat aan de hoge kant voor de begrippen hier. Maar met een paar ouderwetse onderhandelingstechnieken en een lach op je Face is alles mogelijk!

Het weer is hier constant 30 +, een tropisch klimaat met op zijn tijd, en gelukkig vooral s' nachts, een heftige onweersbui. We zijn 2x om 4:00 in de nacht opgestaan om de zon te zien opkomen achter de belangrijkste tempel in de omgeving.
Maar het weer liet ons de 1e keer in de steek, en de andere keer was het te bewolkt.

Verder gaat alles super! Michelle droomt soms dat we al naar huis moeten. Ze schrikt dan vervolgens wakker en realiseert zich dat we wel tijd te kort komen maar dat we nog een aantal weken hebben.

Het enige nadeel hier, c.q. van reizen, is vader Tijd.

Kortom wij vermaken ons prima aan de andere kant van de wereld waar alles net ff anders in elkaar steekt.

Aan iedereen vele groeten vanuit de andere kant van de wereld het mooie Zuid Oost Azie.

XXX

Michelle en Frank

PS Adri stuur jij dit door naar Johan van de Ven? (like I promised)

En wat betreft de foto's deze ga ik in Laos verkleinen (like you told me Jits) op een PC met USB aansluiting.

Ik zal ze vervolgens op deze site Plaatsen.

Luv ya All

Cheerz

• 06 April 2009 - 06:59

Jarige Wolf & Nortie:

Goedemorgen...!

Jullie waren indd de EERSTE om 1 uur 's nachts...hahah.. Super!!!

Basje is 30 geworden én hij kan weer 100% zien...wat wil je nog meer voor je 30e verjaardag...

Veel plezier in Laos.. We horen het wel weer..!

Groetjes Ouwe Wolf & Nortie

• 06 April 2009 - 17:00

Johan:

Het is hartstikke leuk om op deze manier jullie verrichtingen te volgen. Het is inderdaad zo dat de tijd altijd sneller gaat dan dat je wil maar intussen hebben jullie al heel veel moois van de andere kant van de aardbol gezien en er zal de komende weken nog veel meer op je af komen. Het zal straks wel weer een cultuurshock zijn als je weer in Nederland bent. Wij wensen jullie nog heel veel plezier en kijken uit naar het volgende berichtje van jullie.
    Groetjes van de Wezeltjes uit Kaatsheuvel.

• 06 April 2009 - 17:08

Jitse:

Zucht...wat kan ik zeggen.. lekker man!

• 06 April 2009 - 18:21

Dennis&noor:

Ha Frank en Michelle
    We vinden het leuk telkens jullie verslagen te lezen, we zijn nu al benieuwd naar de volgende!! Het onkruid in jullie tuin staat overigens al wel wat hoog, maar Marcel is zo vriendelijk geweest om het onderhoud van de tuin voorlopig op zich te nemen. Dus dan weten jullie het wel!
    De groenten(we zijn namelijk weer gestart met onze moestuin) uit Oisterwijk.
    Dennis van de Wiel Elektrotechniek(voor al uw elektrotechnische klussen!)en noor.

• 06 April 2009 - 19:11

Henriëtte En De Bups:

Die ver reist kan mooi verhalen. Dat komt nu wel weer uit zien we. Geniet er maar goed van. Wij genieten mee en zijn erg benieuwd naar de foto's. Zet je die ook op deze site?
    Tot jullie volgende bericht.
    Groetjes uit Drunen, holland, europa, andere kant van de wereld.
    Weetjewel

• 06 April 2009 - 23:13

Janenkitty:

gelukkig zijn jullie nog niet ziek geworden. heel veel plezier in laos en veel kusjes uit oisterwijk.

• 07 April 2009 - 12:49

Frans En Corry:

Hoi hoi,
    Leuk om weer wat van jullie te horen,super!!!!
    Veel liefs en kusjes.

Pap en mam.