Happy Lao New Year - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Michelle Couwenberg - WaarBenJij.nu Happy Lao New Year - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Michelle Couwenberg - WaarBenJij.nu

Happy Lao New Year

Door: Frank en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

13 April 2009 | Laos, Vientiane

Saba Dee (hello),

Allereerst een vrolijk paasfeest en een happy Lao New Year gewenst aan alle thuisblijvers. Morgen is het hier Lao New Year. En dat vieren ze hier 3 dagen lang. Door elkaar nat te gooien wensen ze elkaar een gelukkig nieuwjaar toe. Ik (michelle) ben al tot 3 keer toe de lul geweest en Frank komt, zoals altijd weer goed weg!!

Iedereen weer bedankt voor de sms-jes en de reacties op deze site. Ik heb hier weer een beetje bereik met mijn telefoon.

Morgen vliegen we naar Hanoi, om vanuit daar vervolgens langs de kust naar beneden te reizen. De vlucht vertrekt hier om 17:50 uur. Dus, stortten we ons morgen eerst op het waterfeest hier in Vientiane.

Vientiane is de hoofdstad, maar voelt als een dorp aan.

Eigenlijk doet het wel een beetje pijn om Laos na een week te verlaten. Dit land heeft ons hart gestolen, de mensen, het landschap, de mooie watervallen en grotten. We voelen ons echt thuis hier! Het is mega ontspannen.
Na Luang Prabang zijn we naar beneden afgereisd, naar Vang Vieng. Vang Vieng is een dorp, waar iedereen vooral naar toe komt om te kunnen tuben. Dit is met een binnenband van de tractor 4 kilometer de Mekong af te gaan en dan vooral te stoppen bij de velen barren aan de kant. Waar je gratis shotjes whisky krijgt en van hoge swings kunt springen. Het is een soort hippie gebeuren, waar iedereen aan het eind van de dag goed bezopen naar huis gaat. Het is daar 1 groot feest. Uiteraard hebben wij hier ook 1 dag aan mee gedaan!!
De volgende dag hebben de alcolhol er uitgezweet met een behoorlijk heftige fietstocht naar de blue lagoon! Het was door de bergen en van asvalt hebben ze daar nog nooit gehoord. Bovendien was het die dag tegen de 40C aan. Het was zeker de moeite waard, want de omgeving was werkelijk betoverend.

In Vietnam laten we weer van ons horen.

XXX

Frank en Michelle

• 13 April 2009 - 09:39

JandeMan75:

Gelukkig nieuwjaar, klinkt inderdaad allemaal mega ontspannend. Ik heb ook wel zin in een waterbalonnengevecht, veel plezier

• 13 April 2009 - 09:39

JandeMan75:

• 13 April 2009 - 10:10

Tjoepjoep:

Hey nerds, weer super relax die foto's!! Ziet er toch wel iets indrukwekkender uit dan de pierenberg!!
    En frenkie jongen, wat vet dat het BTP logo internationaal gaat, hahaha. Komt dat vieze hempje toch nog van pas!!
    En niet allemaal stoer doen over die fietstocht met 40 graden, want niets kan de beruchte BTP mountingbiketour in de ardennen overtreffen!! Dat was pas zweten, he frenkie!??! Geniet ervan jullie. See you next message

• 13 April 2009 - 11:55

Guido:

Ha viespeuken,
    zien er goed uit die foto's. Klinkt ook allemaal weer erg vet!
    Frank, kom net van paaspop af en je kreeg de groeten van dikke dennis.
    Later G

• 13 April 2009 - 13:59

Neeltje En Jitse:

tja.... wat zal ik zeggen. Wat relaxed allemaal! Ik weet wel wat de volgende bestemming is! enne... Michele, hoe vervelend is het nou helemaal om met 40 graden nat gegooid te worden.. Frankie zal wel gewoon jaloers geweest zijn...
    Geniet ze!

• 13 April 2009 - 15:32

Dennis En Noor:

Ha bril en michelle
    wat super!geniet er maar lekker van! dat klinkt allemaal tip tap top en nu is onze pen o..p.....

• 13 April 2009 - 16:07

Luc En Hanneke:

Ha lieve luitjes,

Wat een geweldige mooie reis zijn jullie aan het maken!! Frank wat heb je toch een smerig nichte hempje aan!Staat je overigens wel goed...Geniet er samen van!
    Liefs uit het Berkelse...

• 13 April 2009 - 17:44

Janenkitty:

leuk om weer iets van jullie te horen. jullie hebben het goed naar jullie zin! en de foto's zijn hardstikke goed gelukt. wij wensen jullie morgen een goede vlucht en hopen jullie weer snel aan de telefoon te spreken!xxx

• 13 April 2009 - 18:40

Frans En Corry:

Hoi, kneup junior en Michelle,wat leuk om weer iets van jullie te horen,en te zien.
    Het zijn mooie foto's hoor!!
    De paasdagen zijn hier zonnig geweest,maar helaas weer voorbij.
    Geniet nog maar lekker.

gauw.

Take care!

• 14 April 2009 - 19:36

Rob En Henriétte:

hallo lieve luitjes,wat fijn dat het zo goed gaat met jullie.
    leuk al die mooie foto's. wees lief voor elkaar en pas goed op hoor, heel veel plezier.

• 16 April 2009 - 18:01

Familie Van Kessel:

Hey Frank en Michelle.
    Het blijft leuk om jullie avonturen te volgen! We kijken uit naar jullie volgende bericht. Geniet ervan!! xxx