In het midden van Vietnam - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Michelle Couwenberg - WaarBenJij.nu In het midden van Vietnam - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Michelle Couwenberg - WaarBenJij.nu

In het midden van Vietnam

Door: Frank en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

19 April 2009 | Vietnam, Hué

Ha Iedereen!

Vanuit de oude keizerlijke stad Hue in het midden van Vietnam, ff een berichtje om jullie up to date te houden.

Aangekomen in Hue na een nacht in de slaapbus doorgebracht te hebben komen we in aanraking met mr. Loc. Een local die ons wel naar een goede verblijfplaats wil brengen. In eerste instantie ga je hier normaal gesproken niet snel op in omdat er zoveel als mr. Loc zijn. Maar hij laat ons een kaartje zien van een hotel met zwembad. Eindelijk een zwembad, en een Hotel! Voor de prijs waar je in Hanoi een piepklein kamertje hebt zonder warme douche. We besluiten dit te doen, en gaan diezelfde dag nog achterop de motor een dagje doen in het centraal gelegen Hue. Midden in de jungle weg van het stadje bezoeken we een tempel met monikken die daar een ceremonie met pauken en gezang opvoeren waar wij als een van de weinige westerse mensen getuige van zijn. Daarna rijden we door naar de belangrijkste graftombe uit het vroegere Nygun rijk. Ook zien we hoe ze de puntige hoeden (de Ao Zai) hier maken waar nagenoeg iedereen, en vooral vrouwen mee lopen. We gaan naar de Pagode langs de Parfum rivier, en naar de Citadel waar in de 19e eeuw diverse keizers geleefd hebben die vietnam beheersden in de tijd. In de citadel bezoeken we de verboden Paarse stad met ontzettend veel mooie bouwwerken.

Morgen reizen we verder door naar het zuiden. Hoi An is dan de plek waar we een paar dagen verblijven, ff naar het strand gaan, een maatpak laten maken, want daar staat dit plaatsje om bekend en weer van het vietnamesche eten gaan genieten.

Volgende keer zullen we weer wat foto's plaatsen. Op deze P.C. is n.l. geen cardreader aanwezig.

Tot gauw allemaal!

Gr. M & F.

• 19 April 2009 - 09:04

Bambi:

Verdorie, wist niet dat Bels zo groot was :D ;)

Klinkt allemaal erg goed daar!

Geniet van jullie reis en hou iedereen zeker op de hoogte!

gr.

Bart

• 19 April 2009 - 10:58

Frans En Corry:

Hallo kinderen,
    Alles goed met jullie?
    Hier is alles best.
    Laat in Hoi An maar een vet pakske maoken!!!
    Veel reisplezier,we reizen mee.
    Liefs,kusjes,pa en ma.

• 19 April 2009 - 12:41

Ad & Sanne:

Leuk om weer wat van jullie avonturen te lezen!
    Dat hotel met zwembad zal vast super zijn geweest; een beetje luxe kan geen kwaad!
    Waarom trouwens een maatpak en niet meerdere? :p Nu moet je er van profiteren!

Veel plezier nog en de groetjes vanuit het zonnige Velddriel

• 19 April 2009 - 17:46

Guido:

Maatpak van Spyker laten maken? ;)

• 20 April 2009 - 11:11

Rens En Hannes:

Hoi,
    Wij hoorde zaterdag pas, van jullie pap en mam dat jullie even op vakantie zijn....
    Wat gaaf om te lezen wat jullie allemaal al hebben gezien.
    Geniet ervan.

xxx Rens en Hannes en een high five van Teun

• 20 April 2009 - 20:55

Rien En Gerrie:

He M & F
    lekker he zo lang op sjanternel,maar ze zijn al geweest met de zaag, we weten zeker dat jij ons niet mist maar Michelle ons wel, tot over 3 weken.

Gr Team Oisterwijk

• 20 April 2009 - 21:21

Jeanne Van Spaandonk:

Leuk om jullie zo op de voet te volgen ik ben zelfs met jullie op vakantie!!!!
    Wat dat pakje betreft en de jurk van Michelle ik denk dè wij straks ûn fèn fisje krègen of nie soms. Mijn gedachte zijn een trouwerij of zo, of heb ik het mis????
    Eeje geniet er maar lekker van en laat mij maar kletsen maar ik hoop het wel!!!!
    Leuk dat jullie mij zo op de hoogte houden.
    Groetjes en tot de volgende mail!!
    Veel liefs en pas goed op hè Frank geen gekke dingen!!!
    Jeanne.

• 21 April 2009 - 10:03

Adri En Angelique:

Even een berichtje van de Hensballen. Zo te zien en te lezen hebben jullie het daar geweldig naar jullie zin. Geniet ervan. Erg leuk dat wij jullie belevenissen via Internet kunnen volgen. Wij zijn benieuwd naar alle spannende verhalen die jullie te vertellen hebben als jullie weer terug zijn in Nederland. Het weer begint hier eindelijk wat beter te worden dus hopenlijk wordt de overgang voor jullie niet zo groot (en natuurlijk ook een klein beetje voor ons).

Groetjes en veel liefs
    "De Hensballen"

• 21 April 2009 - 19:54

De Wolf:

Had mr. Loc niets geestverruimends te bieden...

Nog een paar weekjes. Geniet ervan!!

Mzzl De Wolf

• 23 April 2009 - 19:53

Jeanne En Riet:

Dag Frank en Michelle,

wij hoorden zaterdag pas dat jullie aan het genieten zijn van een verre reis, dus daarom een berichtje van ons. Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin, en genieten jullie volop. Helemaal tof. Wij wensen jullie samen nog héél veel plezier, en voor later een goede reis terug.
    Groet Jeanne en Riet

• 24 April 2009 - 12:48

Wilma Erkeland:

Jullie hebben het daar wel geweldig,
    geniet ervan, ik heb alles gevolgd, maar op een of andere manier kan ik nu pas antwoor
    den

heel veel groetjes Wilma

• 24 April 2009 - 16:38

Tjoep:

Hoe is het met mijn vietnameesje???? Niet vergeten hé!!
    Mr Loc klinkt wel als een geschikte, neem die maar mee :-)

Have fun, tot snel weer!!

Groete