Aangekomen in Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Michelle Couwenberg - WaarBenJij.nu Aangekomen in Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Michelle Couwenberg - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Cambodja

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Michelle

31 Maart 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Sua S'Dei (Hallo) Iedereen!

Vanuit het gemoedelijke Cambodja de laatste up-date. Na een paar dagen in Ho chi min city zijn we naar My tho gegaan met de bus. We hadden daar een mooi hotel aan met uitzicht op de Mekong Delta. In My tho hebben we een boottrip gedaan naar wat kleine eilandjes daar in de buurt. Vanuit My tho zijn we verder naar het zuiden gereisd. En hebben we midden in de jungle geslapen en gegeten in een homestay aan de Mekong. Dat was echt super. Vanuit Chau doc zijn we per boot naar Cambodja gevaren. Die trip duurde maar liefst 8 uur. Maar, het uitzicht was zeker de moeite waard. De mensen in het zuiden van Vietnam zijn echt afhankelijk van de Mekong en leven daar letterlijk van.
Vandaag zijn we naar de Killing Flieds geweest en dat was echt indrukwekkend, zoals de Chi chu tunnels in Vietnam. De mensen hier in Cambodja zijn erg vriendelijk en behulpzaam. In de 3 jaar 8 maanden en 20 dagen, heeft de Rode Khemr hier bijna alle intellectuele mensen uiteroeid. De mensen werden voor maanden gemarteld en uiteindlijk vemoord door het regime. Het streven van Pol Pot (broeder nr1) was om van Cambodja een communistische staat te maken met alleen landbouw en industrie. De Killing Fields even buiten de hoofdstad, telt 124 massagraven, met de totale schatting 9000 mensen. Hoeveel in totaal is niet bekend.

Morgen reizen we naar Kampot en Kep, dat is aan de Zuidkust. Strand eindelijk!!!
Na 2 dagen willen we verder naar Siem Reap, om de daar de Tempels van Angor te bewonderen (1 van de 7 wereldwonderen!).

Het weer is hier rond de 30C. Het is wel benauwd. In de grote steden komt dat waarschijnlijk door de smog. Van katalysators hebben ze nog nooit gehoord! En het verkeer is in de grote steden in veelvoud aanwezig.

Veel liefz,

Frank en Michelle

• 31 Maart 2009 - 10:51

Brigit:

Hoi Frank en Michelle,

Zo te zien hebben jullie al heel wat moois gezien. Ik ben blij dat alles goed gaat en binnenkort lekker luieren op het strand.

Veel plezier nog ook hier schijnt de zon. In het weekend wordt het 21 graden.

Veel liefs
    Brigit

• 31 Maart 2009 - 11:37

Diana:

Wat leuk om van jullie te horen. Ik ben ervan overtuigd at jullie een fantastische reis maken.
    Ben jaloers, was ik ook maar zo jong dan deed ik da ook.
    Veel plezier en kijk goed uit.
    groetjes
    Tante Diana

• 31 Maart 2009 - 11:38

Diana:

Ben jaloers, was ik ook maar zo jong dan deed ik da ook.
    Veel plezier en kijk goed uit.
    groetjes
    Tante Diana

• 31 Maart 2009 - 12:06

Eddy:

Zo das fijn om te horen dat ze alleen intellectuele mensen daaro vermoorden, dan is mijn nichtje in ieder geval veilig........Gelukkig.

Veel plezier en we volgen jullie op de voet X

• 31 Maart 2009 - 12:18

Adri En Hanneke:

Hoi Frank en Michelle

Leuk iets van jullie te horen, en wij zijn blij dat alles goed gaat.
    Het eerste bericht van 24/03 hebben wij helaas gemist.
    Hier gaat het redelijk
    Vrij druk, maar goed nog maar dik 5 weken.
    Het is dat Hanneke zo goed meewerkt anders was het niet te doen.
    Gelukkig is het hier rond het vriespunt en geen 30 graden.
    Dus is het niet zo'n probleem om een pasje extra te zetten.

Nog heel veel plezier en laat zeker nog iets van jullie horen.
    Zorg dat je echt geniet,
    want het is zo weer voorbij

Groeten uit het koude Oisterwijk.

• 31 Maart 2009 - 12:22

Nortie & De Wolf:

Hej,

Eindelijk wat nieuws!!haha

De eerste week is goed gegaan zo te horen..!! Veel mooie, indrukwekkende en nooit te vergeten plaatsen gezien. Lekker weer..wat wil je nog meer...

Hoe is het eten...?

Maar we horen het wel weer.. VEEL PLEZIER!!

Groetjes De Wolf en Nortie

• 31 Maart 2009 - 12:48

Robert:

waar blijven die mooie foto's?

• 31 Maart 2009 - 14:49

Ad En Thea:

Super, wat een geweldige reis, die jullie aan het ondernemen zijn.
    Jullie zullen al veel gezien hebben.

Geniet er maar van!
    We blijven jullie volgen,

Veel Plezier

• 31 Maart 2009 - 16:52

Paul:

Heeee Michelle en Frank,
    Leuk ff wat van jullie te lezen. Veel plezier en vlug weg bij die killing fields dadalijk zijn ze jullie nog als intellectuele mensen ja en dan heb je het gedonder in de glazen hahahahahaha
    veel plezier en geniet Paul

• 31 Maart 2009 - 17:16

Marigje:

He Frank en Michelle,

Wat klinkt het allemaal super wat jullie meemaken! Ben stiekum toch wel een beetje jaloers!!

Kuzzz van ons en een dikke knuffel van Joren

• 31 Maart 2009 - 19:14

Kitty & Jan:

Schiet maar zoveel foto,s dat je het toestel daarna weg kunt gooien. Het is toch niet van jullie. Wij zijn heel blij dat het goed gaat, blijf A.U.B. voorzichtig met eten, maar een paar sprinkhanen kunnen geen kwaad, mits goed bereid?
    Echt geniet met volle teugen en laat nog vaak van je horen
    Ma & Pa

• 01 April 2009 - 10:34

Kittyenjan:

ha lieverds, wij zijn heel blij dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. hier is eindelijk de lente begonnen, dus wij gaan wel in onze tuin zitten! nog veel plezier xx en ook nog de groetjes van oma

• 01 April 2009 - 10:54

Ad & Sanne:

Hey Frank & Michelle,

Wat ontzettend leuk om zo op te hoogte te blijven van jullie avonturen! Spannend, zo'n reis van 8 uur over het water.

Veel plezier nog en geniet maar lekker op 't strand! (Gelukkig begint het zonnetje hier nu ook te schijnen...)

Groetjes vanuit Velddriel

p.s.: Kunnen jullie ook foto's bij jullie berichten plaatsen? Dat zou nóg leuker zijn! ;)

Doeiiii!

• 01 April 2009 - 14:57

Ome Ad Den Bosch!:

Jullie hadden denk ik niet verwacht dat ik jullie reis via internet volg.Ik wens jullie verder nog veel plezier en goede reis. Ome AD

• 01 April 2009 - 17:22

Arnold En Suzanne:

Hoi vakantiegangers

Wat leuk om zo jullie reis te volgen.
    Fijn dat alles goed gaat.
    Jullie hebben al heel wat gezien en jullie gaan vast nog veel meer bekijken.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan.

Groetjes Arnold en Suzanne

• 01 April 2009 - 20:09

Jeanne:

Dag lieve schatjes,
    Leuk dat ik zo met jullie mee kan reizen, heb genoten van de eerste berichtjes maar word toch wel op de hoogte gehouden begrijp je wel!!
    Geniet ervan en hoop van jullie nog veel te horen, prachtig toch dat dit zo kan!!!

Groetekus, Jeanne van Spaandonk.

• 01 April 2009 - 22:57

Rinus :

Hallo Frank en Michelle het is vast schitterend mooi daar kun je ook foto's sturen zo dat wij er ook een beetje van kunnen genieten, geniet er zelf ook maar van het is zo voorbij Gr team Oisterwijk

• 02 April 2009 - 14:01

Corry En Frans:

Ha die schatten,
    Fijn weer iets van jullie te horen. Wij zijn blij dat het goed gaat! Hier is alles oke.
    Groetjes van opa en oma
    en van ons.Pas goed op elkaar. Liefs en kusjes
    paps en mams.

• 02 April 2009 - 20:55

Marian En Nancy:

Hallo Frank en Michelle,Leuk om jullie reis via internet te volgen. Jullie zullen al wel veel gezien hebben. Geniet er maar lekker van. Wij blijven jullie op de voet volgen. Groetjes van Marian en Nancy.

• 03 April 2009 - 14:35

Jitse:

Ola!

Zo he, lekker op vakantie dus. Frankie, ik heb mij laten vertellen dat je in Cambodia met een bazooka een koe neer kan halen. Dus als jullie je vervelen..

Wat de foto's betreft: Download via download.com gratis het programma EasyThumbnails. Hiermee kun je supersimpel je foto's verkleinen van 2500 Kb naar rond de 100 Kb. Het programma is zelf 1 Mb. Zo binnen gehaald dus. Stel de verkleining in op resolutie 800 x 800 op 80%. Selecteer de map waar je de verkleinde foto's tijdelijk in wilt zetten (bijv. op de desktop) en selecteer vervolgens de foto's die je wilt versturen. Binnen een minuut is het voor mekaar en de kwaliteit is prima!

Ik ga mij niet langer van m'n werk afhouden. Veel plezier en ik spreek jullie later!

• 04 April 2009 - 14:39

Anouk & Ivo:

Wat leuk dat jullie een reisblog bijhouden!

Het eerste bericht hadden we even gemist.

Vet hoor! En tof dat wij mee kunnen genieten.

Enjoy!

Greetz,
    Anouk & Ivo

• 04 April 2009 - 17:24

Sjef En Ria:

Hallo Globetrotters

Al zoveel indrukken op gedaan en dat in twee weken.
    Veel zullen jullie nog gaan ondernemen.
    Dit zal een onuitwisbare herinnering zijn.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier.

Groetjes

• 04 April 2009 - 17:48

Tjoepjoep:

Frenkie en de michelle!! Vet daar of nie!! Op de foto's ziet het er goed uit in ieder geval.
    Ge zult het niet geloven, maar gister was het hier ook 20 graden. Verder weinig nieuws. Hebben wel een serieuze kijker gehad die al 2 keer naar het huis is komen kijken, dus thums up!!! Geniet ervan jullie twee en vergeet mijn vietnameesje niet hé!?
    Groete Tjoep

• 04 April 2009 - 18:41

Desiree Van Manfield:

Hoi Michelle en Frank,

Wauw zeg, midden in de jungle slapen en eten! Moet nog wel even de foto's bekijken, maar jullie stukje om te lezen klinkt echt goed.

Zoals meer mensen hier al vermelden was het bij ons ook mooi weer afgelopen week, al halen we het niet bij jullie 30 graden. Stuur maar wat extra zon hier naar toe.

Veel suc6 met de reis en ik wacht weer het volgende bericht af :)

Groetjes Desiree Manfield Eindhoven